tisdag 19 februari 2013

Tanken är att jag på något sätt ska skriva något som är lätt att förstå. Men det kan bli svårt.
Hur som helst så består hjärnan mest av ett myller av kladd idag. Geggamoja. Riktigt kletigt geggamoja. Jag och Ella behöver ut. Vi behöver åka till öppna förskolan och få ännu mer baciller. Men det får vi inte göra förens imorgon, även om jag är jättesugen på att åka dit och lämna tillbaka magsjukebacillen som Ella så snällt fick där borta. Troligtvis. Men imorgon är karantäntiden över och vi kan göra va sjutton vi vill. Om nu inte jag insjuknar vill säga.
Undrar hur länge jag kommer gräma mig över att jag inte valde natur på gymnasiet istället för estet. Troligtvis ända tills jag läst upp de betyg som jag anser är nödvändiga att ha. Nu är det än så länge endast ett ämne som sätter den där käppen i hjulet för mig. Sen är det givetvis min ork samt mitt sätt att tvivla på mig själv och min kapacitet till att lyckas klara det...Erik säger att jag kommer fixa det galant och att han kommer stötta mig. Det känns skönt att ha någon som finns där. Vad man än bestämmer sig för. Jag tror att jag kommer hoppa. Bara jag läst upp matematiken så kommer jag hoppa. Högt som fan är det och jätteläskigt, men jag tänker inte sitta och vara bitter om 30 år. Tänker inte. Inte. Verkligen inte.

Och så det där med hjärnan. Splittrad är ordet jag kommer på. Synonym: Kluven. (Och massa andra som inte helt passar in) Motsatsord: Samlad.

Jättesplittrad. Synonym: Ännu värre än splittrad.



Här!

Inga kommentarer: