söndag 17 februari 2013

Söndagsdvala.

Idag har jag inte varit mig lik. Inte på långa vägar. Ella och jag vaknade...eller... Ella vaknade och väckte mig samma tid som alltid 06.30 (hon måste ha en inbyggd väckarklocka). Jag gick och gjorde ett tappert försök till att få henne att förstå att 06.30 på en söndag inte riktigt är en nödvändig tid att stiga upp på samt sa åt henne att hon skulle sova en liten stund till, för mammas skull. Hon tog mig på orden och lät mig vila 10 minuter till... Då gick vi ner och bytte blöja och hon började med sina stå-och-gåförsök. Jag gjorde iordning kaffe och gröt. Vi åt frukost och kikade på Babblarna. Erik vaknade runt halv nio och kom ner och frågade om jag hade några planer för dagen varpå jag säger...(som vanligt) "ptjaa...städa lite och så..." Varpå han säger "det gör du ju alltid, kan du inte bara slappna av och se på "Bron" tillsammans med mig nu när Ella ändå sover?" Nu händer det som inte är likt mig... en nejsägare som jag annars är svarar utan att tveka "jo, visst". Blev paff själv när jag hörde orden komma ut ur munnen på mig...
Vi kollade klart på hela säsongen.  Har haft på mig mysbyxor och munktröja hela dagen...
Vägde mig nu på kvällningen och väger 71/2 kg mindre nu än vid nyår då jag startade. Amazing. Så... jag firade mig själv med en lingongrova med kokt ägg. Sitter nu och verkligen försöker hålla allt vad ångest och ånger heter borta borta borta. Borta!

Ella sover gott.

Erik spelar innebandy.

och jag... jag sitter uppe vid tv:n, har tänt ett ljus och bara är med mig själv.


Hade en vision innan jag satte mig här att jag idag skulle skriva ett jättelångt och bra inlägg. Men det verkar gå åt skogen.

Inga kommentarer: