måndag 18 februari 2013

!

Jag visste det! Jag ångrade mig direkt när jag tänkte tanken igår! Man ska inte säga det och mans ka inte ens tänka det! Fy! "Tur att Ella sover så bra om nätterna i sitt rum"- tänkte jag. Inatt blev hon magsjuk och har inte sovit många timmar alls. Hon bajsade- jag bytte blöjan. Sen när vi lagt oss så hör jag hur hon hostar och kväljer och kommer in i rummet och fisen är nerspydd. Hela hon, hela täcket, hela kudden. Jag tar upp henne och irrar snabbt till badrummet där hon kaskadkräks igen. Erik torkade spyor och jag tvättade av ledsen dotter. Men efter det så tyckte hon att hon mådde bra och var pigg för att inte sova mer den natten... Tror jag fick sova två och en halv timme mellan 3 och 5.30 där någon gång.

och nu har jag börjat känna efter...

Mår jag inte lite illa ändå...? Har jag inte lite ont i magen...? Rumlar den inte lite extra mycket nu...?

Äh. Den som lever får se.



Tillägg: Såklart kan inte lillskruttan hjälpa att hon blivit magsjuk! Det lät som det i mitt sätt att formulera mig. Men så menar jag verkligen inte.

Inga kommentarer: