onsdag 20 februari 2013


Ella hade skitsvårt att somna i går. Hon somnade först en stund tills dess jag bestämde mig för att jag skulle lägga mig och då vaknade hon och hade jättesvårt att komma ner i varv. Lillsmulan. Somnade, vaknade, somnade och vaknade. Fram och tillbaka. Hej och hå. Kanske kan det vara tandabissing på gång så vi gav en Alvedon och då somnade hon bättre. Så svårt att veta om de har ont eller inte... och jag som avskyr att ge/ta tabletter. Men det verkade vara något som spökade i alla fall.
Sen sov hon fram till 06.45. Helt ok.

Men vågar mig inte iväg till någon öppen förskola idag heller med henne då hon inte är helt som hon ska i kistan. Kan iofs bero på tänder, men tar det säkra före det osäkra. Så, vi ska istället, kanske, träffa Ellas faster och de två små utomhus i snön. Där sprids bacillerna med vinden och vi behöver inte oroa oss för att smitta någon.

Ska eventuellt åka ner till universitetet när E slutat jobba och låna lite böcker. Mattebok och så... Så kan jag sätta igång hjärngympan redan nu. Behöver ju inte vänta tills dess kursen startat. Blir så stressad då.

Nu somnade lillan igen och jag ska ta och dricka min kopp med kaffe...



Inga kommentarer: