onsdag 6 februari 2013

9.30 i förmiddags packade jag skötväskan med blöjor, mat och frukt  och tog prinsessan och åkte till öppna förskolan. Var där i två och en halv timme och lillsmulan fick leka av sig samt se andra barn och få i sig tusenmiljoners baciller då hon åt på VARENDA grej hon kom över. Jag var tvungen att hejda mig när jag satt där och var nära att ta fram handspriten och sprita av varenda leksak. Gjorde det inte, så nu behöver ni inte kommentera om det. Åkte hem och Ella sov i bilen och fortsatte sedan sova i vagnen. Jag städade, städade och städade. När Ella vaknade fick jag ett ofantligt sug efter att vara kreativ, eller att Ella skulle vara kreativ. Fram med vattenfärg, förkläde och papper. Några handavtryck lyckades jag fånga, men det var inte lätt inte. Färg överallt och helst i Ellas mun. "Nejnejnej, ajajajaj INTE äta pensel!" "Nej, nej nej..ajajaj, inte äta papper!"....och blablabla...
Nu är det gjort och nu ska jag dricka kaffe.

Inga kommentarer: