måndag 2 augusti 2010

Tänk, det hände även mig!


I lördags morse hade jag bokat tid med underbara Anna på stan klockan elva för en kaffe. Tänkte att jag skulle höra med Erik ifall han kunde skjutsa in mig dit. Hellre lite tidigare än elva, eftersom jag tänkte köpa lite mer grejer till bröllopet. Han sa att han kunde skjutsa mig, men han var så jäkla seg så det drog liksom ut på tiden. Halv elva var han varken iordninggjord eller färdigäten. Och mitt upp i allt ringer kära svärmor, och de pratar...och pratar... och pratar...
Och jag ger Erik den ena mördande blicken efter den andre och väser att jag kommer komma sent till stan. Han undrar varför jag stressar så...
Rätt som det är ringer det på dörren mitt upp i allt... "Öppna du.." säger Erik till mig. Och då börjar ett litet ljus gå upp för mig. Fast ändå inte...
Utanför dörren står en ung kille i slips och kostym med en bibel tätt intill sig. Jag tänker i mitt stressade tillstånd att det är så jävla typiskt. Han frågar mig om jag älskar Jesus. Sur och stressad som jag var svarar jag den stackars ynglingen med ett kort och skarpt "Nej!" Då hörde jag fnitter i trappan... AHA! Han gav mig bibeln och sa att han tyckte att jag skulle läsa den noga.
Okej,okej..
Där i fann jag en lapp där det stod "Nu börjar din möhippa" Jag skulle packa en väska med pass, rött läppstift, olivolja och en massa konstiga grejer. "Du blir hämtad om 15 minuter"
Mycket riktigt, efter en kvart ringde den på dörren och utanför står det en lång karl iklädd motorcykeldress. Och i handen höll han en till... den var till mig! Det var bara att sätta på sig den härliga overallen. Sen åkte vi. Fort och jag trodde att jag skulle dö...
När vi hade åkt i ca 20 minuter och jag fortfarande levde släppte han av mig mitt på stan och sa att jag skulle gå till Panduro. "I dessa kläderna?!?!" frågade jag. "Ja, du har ju inget annat..."
Fine. Jag gick till Panduro.
Där fick jag en påse med en massa roliga pysselsaker och när jag kom ut från affären stod hela mitt underbara tjejgäng där utanför. Jag skällde lite på dem för att de ville döda mig genom att låta mig åka motorcykel och sen gick vi ner och satte oss i restaurangen. Där fick jag en vit t-shirt med rosa spets och texten "BRUDEN" på bröstet. Den skulle jag göra färdigt med alla mina textilpennor och allt annat. Den blev fin.
Sen fick jag ÄNTLIGEN byta om. En leopardmönstrad kjol, knallrosa leggings och den t-shirten samt en tiara med slöja.
Fick en massa uppdrag. Jag var tvungen att sälja pussar, klippa bort tvättinstruktioner på killars kalsonger, fråga 5 män om deras bästa kärleksråd, leda en lek, skriva en dikt....
Vi gick till Helhets centrum och där fick jag dansa magdans i en riktigt bjällrande utstyrsel. Vi dansade allihopa, men jag hade även en massa sologrejer.
Efter det åkte vi iväg till en kille som har en studio och där fick jag spela in en låt! GRYMT kul!

s
en åkte vi vidare och jag fick sälja klart mina pussar och sådär. Efter det så åkte vi hem till en av tjejerna där jag fick lägga mig i ett bad och ha ansiktsmask och gurkskivor på ögonen medan resten av gänget fixade middag. Lovely uppdelning.
Sen åt vi, pratade, sjöng singstar och hade supertrevligt hela kvällen.

Klockan 01 var jag hemma. Lite förundrad över hur fort dagen egentligen hade gått, och otroligt glad över att ha så otroligt många underbara vänner! :)
Jag kröp ner brevid min blivande man och berättade om min dag. Sen somnade jag väldigt gott!!


3 kommentarer:

Fröken Becca sa...

Vilken underbar möhippa du verkar ha haft! :) Alltid bra med fina vänner.

Mirjam sa...

Det var underbart roligt att få hippa min favorit brud! Och du var så duktig och vågade göra saker jag ALDRIG trott du skulle ställa upp på. Nu är det bara den stora finalen kvar på lördag!

Maria- en helt vanligt ovanlig tjej. sa...

Hehe, ja, skenet kan bedra ;)

Ser fram emot lördag så himla mycket nu. Men har fått stressutslag på höger underarm... Stress kan tydligen yttra sig på många olika sätt. Exempelvis på höger underarm....