fredag 6 augusti 2010

Nu hänger den där...

Klänningen. Den är hemma och hänger på dörren där nere. Den ropar på mig hela tiden att jag ska ha den på mig. Men jag vågar inte. Jag vågar inte prova den ifall det blir nåt smuts på den, ifall jag skulle få för mig att den sitter dåligt eller ifall en söm går upp. Den hänger bra där tills imorgon. Då ska jag ha den på mig hela dagen. För sista gången. Här köper man kläder för flera tusenlappar och så får man ändå bara använda dem EN gång i livet. Eller ja, klänningen är ju köpt så jag kan ju ha på mig den om jag vill, men det gäller att hitta ett tillfälle då som väger upp klänningens glans...och det är svårt. Riktigt svårt.

Min mage gör uppror. Hjärtat slår lite i otakt och jag är lite stirrig idag. Det har gått alldeles för fort. Nyss bestämde vi oss för ett datum då vi skulle gifta oss och då var det drygt 200 dagar tills dess... men nu... nu är jag alldeles alldeles snart där. Imorgon vid den här tiden....ja,... då springer jag väl runt här hemma och är hispig, men runt niotiden imorgon bitti, då sitter jag hos frisören och blir omvandlad till bruden för dagen...


Herregud vad jag är nervös...

Inga kommentarer: