onsdag 4 augusti 2010

Det mesta är liksom fixat.

Igår gjorde vi klart allt pyssel inför lördagen. Festprogrammen är klara och ligger i en låda, askarna är klara och ligger i en låda och vigselprogrammen är klara och ligger i en låda. Vi har inhandlat drycker i mängder och igår köpte vi godis för 400 kronor. Lite pinsamt när vi stod i kön med varsin bautapåse smågodis. Men jag tror att de förstod att vi inte skulle äta allt på en gång...

Igår förstod jag att Erik gör allt för mig, men också att han är minst lika kinkig som jag.
Vi har haft besök av en jättestor geting de senaste två dagarna.
Det var såhär stor: I ----------------------------------I De första gångerna den hälsat på har den liksom hittat ut igen, men igår bestämde en sig för att stanna.
Samtidigt som min käre blivande fick mord i blicken. Vi tog på oss full mundering, dvs Erik tog på sig en munktröja och drog åt luvan över ansiktet så bara ögonen syntes, samt tog på sig ett par snickarhandskar. Jag tog på mig min varmaste, tjockaste vinterjacka...
(Ja...det såg otroligt roligt ut och jag höll på att kissa på mig av skratt)
Vi letade efter allehanda verktyg som skulle kunna döda den stackars getingen. Tillslut tog vi moppen.
Så fort getingen började flyga lite sprang vi in i sovrummet och stängde dörren...Efter en halvtimme med misslyckade försök till getingmos så tog vi mod till oss och klämde till den. Erik hackade med moppskaftet jättemycket och jag blev nästan rädd för honom. Men getingen ramlade ner i trappan och var nästintill död och då tar min kära Erik mopskaftet IGEN och trycker till och det KNASTRAR så jag håller på att svimma...
Fy fan va äckligt.

Efter detta trauma la jag mig i soffan och somnade...

Inga kommentarer: