onsdag 25 november 2009

Onsdag 25/11 Pengadagar!


Idag kommer lönen för somliga. Men inte för mig...min kommer den 27e. Men Csn-bidraget kommer minsann till mig idag.
Var och pratade med rektorn och personalen på förskolan igår. Jag gjorde mitt bästa och var mig själv, vilket brukar räcka. Idag eller imorgon väntar besked på hur bra och intressant jag verkade vara. Men det är ju inte bara det som räknas, det som rektorn och alla arbetsgivare måste gå efter är LAS-listan. Det vill säga en kölista där den som vikarierat mest är berättigad ett långtidsvikariat i första hand.Och så länge har jag inte vikarierat ännu. Det är nåt med 370 dagar inom en 3-års period, och jag har bara varit med i Vikarepoolen sedan i våras. Men man kan ju alltid hoppas att ingen står i kön just nu, utan att alla redan har jobb. I så fall kan de ta den dom vill. Men jag tar inte ut något i förskott den här gången...jag blir så ledsen och besviken då.

Efter jobbet igår åkte jag ner till stan. Tänkte att jag kunde köpa mig själv något litet, så det gjorde jag. Jag köpte mig en vit tunika liknande grej på H&M. Jättesöt, och lite vintrig. Fikade med mysMirjam också :)

Sen övade vi inför julkonserten i kyrkan. Det blir maffigt!

Inga kommentarer: