tisdag 24 november 2009

Alltså, kan det sluta regna? Tisdag 24/11

Idag är det exakt en månad kvar till julafton. Härligt. Men nu börjar jag bli lite småtrött på det som dimper ner från molnen vareviga dag, utan uppehåll. Regnet. Jag brukar inte se det som något tungt och humörnedsättande men just nu är jag aningen bitter över att solen har gömt sig och vägrar komma fram. Dessutom blir jag otroligt besviken ifall första advent ser ut såhär...

Vi såg på 2012 igår. Och ja, jag fick en smula dödsångest och blev återigen påmind om att jag och övriga befolkningen på jorden är mycket, mycket, mycket små. Jädrar. Vi har inte en chans ifall jordskorpan börjar spricka och tsunamivågor på 150 meter kommer mot oss.
Ja, det förstås, om någon har byggt ett JÄTTESTOOORT rymdskepp för säkerhets skull så är det ju lugnt.... (?) Det var det i alla fall i filmen.

Idag gäller det. Ska träffa rektorn och arbetslaget. Först måste jag hitta förskolan...
Men detta är inte förens 10.30. Innan dess ska jag jobba lite

Inga kommentarer: