söndag 29 november 2009

Första advent 29/11 2009


Jag älskar julen. Jag har sagt det förr och kommer fortsätta säga det. Igår fick Erik och jag upp alla fina ljusstakar, stjärnor och gardiner i lägenheten och ett lugn och välbehag sänkte sig över hemmet. Julmusiken skrålade i bakgrunden och herr och fru (snart i alla fall) Hermansson/Ringhald sjöng och gormade med i den ljuva sången. Underbart.
Innan dess var jag på stan och handlade. Ja, jädrar vad jag handlade. Det fanns ingen hejd på mig, jag gick lös på det mesta och spenderade trots massor av tunga kassar inte mer än 1000-lappen.

Vi åkte och hälsade på ett kompispar som fått en liten gosse för en månad sedan. Jag såg, jag höll och nu är bebislängtandet i full gång IGEN. Jag vete sjutton vad som sätts igång i kroppen, men inte fan blir jag som folk när jag luktat på en liten bebis i alla fall. Mamma-rollen inom mig tycks komma fram och det tar ett tag innan det slutar. Söt var han.

Idag är det som sagt första advent. Den stora röda stjärnan lyser i fönstret. Ska åka en sväng till Bergvik sedan samt Ikea. Tror att Erik ska få sova ut idag. Vi tänder första ljuset till fikat sedan istället. :)

Inga kommentarer: