måndag 9 november 2009

Måndag 9/11... tidigt som skrutt.


Ja, det känns bäst att gå upp en här tiden när jag börjar 07.30.
Inte för att jag på nåt sätt måste, nej men för att min kropp behöver det.
Min kropp och min knopp behöver en lugn stund på morgonen.
Att åka direkt till förskolan och äta frukost med 10 morgonpigga och lekfulla barn går inte riktigt hem i mitt stackars lilla huvud.
Så, för barnens, mitt eget samt de andra pedagogernas bästa; drar jag mig upp ur sängen vid just denna tidpunkt.
Jag gör en god gärning, helt enkelt.
Och snäll och god ska man ju vara såhär innan jul har jag hört.


I dag börjar jag då 07.30 och slutar 13.30.
Väldigt bekväm måndag. Resten av veckan börjar jag vid 09.30 och jobbar fram till 16 ungefär.
Hela veckan blir bekväm.
Ikväll är det kör. Då blir det Lucialåtar.




Inga kommentarer: