lördag 18 september 2010

Idag och just precis nu. 18/9 2010 kl. 07:17

Vaknade av dunder. Det åskade, rejält faktiskt. Känner mig ganska utvilad nu trots allt, både mannen och jag slocknade i soffan igår kväll. Vi var väl trötta antar jag, eller nej, vi var nog helt jävla slut. Jag var det och jag tror allt att manvännen kände samma. Nu har regnet och åskan gett sig och jag tycker mig skymta lite blå himmel. Hoppas det blir en fin höstdag idag. Tror verkligen att han och jag behöver det. Kanske ska dra med honom ner på stan, strosa omkring, andas in luften och sätta oss på ett café för att bara ägna oss åt varandra samt släppa alla krav och funderingar. Inte stressa utan bara vara, idag, idag, idag...liksom. Lördag.
Skulle kunna tänka mig att köpa höstgardiner och annat smått och gott för att höstpynta med här hemma. Lite mer doftljus från IKEA och annat mys.



Ska försöka komma ner i varv och ta dagarna som de kommer. Jag lever oftast för imorgon och igår, men glömmer ofta bort idag. Det är så dumt. Morgondagen vet jag egentligen ingenting om förutom alla planer jag har för den, och gårdagen vet jag hur den var men kan ändå inte påverka den. Men idag, just precis nu, när jag sitter vid köksbordet, känner doften av kaffe, kollar ut genom fönstret och ser gula löv på träden, lyssnar på Miss Fine´s gnälliga röst från teven, vet att min man ligger inne i sängen och sover gott..Det är ju just det som är det viktiga just precis nu. Det är det som betyder någonting just precis idag, just precis nu.

Men ja... jag är ju en människa som gärna ältar sådant som varit, och gärna oroar mig för sådan som inte hunnit varit än. Men man måste ju börja någonstans med förändringen och idag, just precis nu, så är det ju kaffe och Miss Fine. Inte fy skam det inte.

Inga kommentarer: