tisdag 7 april 2009

Tisdag 7/3 kl. 07:26 Lite ågren.

Anledningen till ångesten som kommit är den att jag har det där examensarbetet att skriva, men samtidigt så vill jag stå uppskriven på vikariebanken så att jag kan få jobba. När jag inte skrivit in tider då jag an (som idag) känner jag mig som en riktig svikare gentemot mig själv och (ja, jättekonstigt!) familjen... Alla räknar ju med att jag ska jobba nu och at varenda chans jag får. Men jag känner såhär att jag har koll på min ekonomi just nu och jobbar lite strödagar då och då. Till sommaren kommer jag stå uppskriven hela tiden och vara beredd. Då har jag heller inget arbete att skriva.
Men är jag verkligen så idiotisk som jag känner mig? eller är det vettigt av mig att satsa det mesta på skrivandet?
.......................................................................*****........................................................................................
Idag ska jag:
  • Skriva (kom till sida 14 igår så jag måste skriva mera idag)
  • Dammsuga hela lägenheten ( under sängar, soffor och pianot)
  • Gå ut och gå en rask promenad
  • göra 50 situps och rygglyft
  • koka bönor och linser så jag har.
  • ikväll kl. 18.00 är det kör, och då ska jag väl dit antar jag.

Inga kommentarer: