fredag 24 april 2009

14:24

Man märker när man är rastlös och inte har mycket till liv. Det är då tiden går åt till att skriva ner allt man gör och inte gör, borde och inte borde göra , hur man känner sig i mage, hals och lemmar, hur mycket kärlek som finns i kroppen, vilket väder det är samt citera finfina låtskrivare.

Jag satt och tänkte. Medan jag tänkte lyssnade jag på vackra låtar av Lars Winnerbäck. När jag gör så blir känslorna och tankarna så mycket starkare.
Hur som helst...
Kärlek. Jag och J satt på balkongen igår och filosoferade över hur man egentligen vet att man älskar någon. Hur känns det? hur känns de tre orden "Jag älskar dig"? Efter ett antal år tillsammans så går man in i en vardag och då kan det ibland dyka upp sådana frågor. Ingen av oss är osäkra på om vi verkligen älskar våra män, men ibland vill man veta vad orden egentligen betyder för en själv.... Så genom att dela på två flaskor vin så kommer det fram mycket bra, och även mindre bra svar. Men det slutade iallafall med att vi var överens om att när man kan se bort från alla jobbiga stunder, bråk, tjafs och dåliga vanor som den andre har och ändå känna att " ja, han är ju så go när han gör så, ändå" eller liknande. Då vet man.

Inga kommentarer: