onsdag 29 april 2009

onsdag 29/4 kl. 20:56

Det bästa, eller ett av det bästa, med att jobba på förskolan är att man får vara ute så mycket. Och speciellt om våren och sommaren. Idag har jag varit ute med barnen från morgon till eftermiddag. Med lite vila innomhus vid lunch. Men annars har hela dagen varit full av frisk luft och sol. Har blivit lite rosig om kinderna och näsan, men antar att detta är borta imorgon då jag vaknar.

Slutade halv sex idag och är nu jättetrött, men otroligt nöjd med dagen! En kvinna som är "chef" på förskolan jag var på sa till mig att hon verkligen försökt få in mig på ett långtidsvick, men att det var någon som tyvärr vikarierat i många år som stod "först på tur".. Det är nämligen så inom vikariebanken att; om man har jobbat 360 dagar inom en treårs period så har man företräde att få långtidsvikariat. Så hon kunde inte göra något. Men hon hade sagt att jag var en bästa. Och det kändes himla kul att höra. :)

Erik är på innebandyträning. Jag ska slänga mig i soffan och titta på en film...troligtvis somnar jag :)
Imorgon bitti ska jag ge mig ut i spåret och jogga, sedan ska jag åka och handla mat för eriks föräldrar kommer på fredag och ska bo här hemma så vi behöver fylla på kylskåpet :), sen är det fest hela långa dagen imorgon!!!

Inga kommentarer: