onsdag 22 april 2009

Skogen är min vän!

Trots att jag citerade hela Magnus Ugglas låt "jag vill" i inlägget nedan så mår jag mycket bättre nu efter jag gått raskt i skogen. Det är så vackert att ge sig ut på morgonen. Det lukta underbart gott om den ännu kalla marken som solen ej nått fram till och torka, fåglarna sjunger sina morgonmelodier och solen kikar fram mellan grenarna och skimmrar som guld på marken. Jag gick i rask takt och när jag kom fram var jag lite svettig minsann. Ska ta mig en runda till senare. Förhoppningsvis kommer mina två flöjtböcker idag som jag beställde i förrgår. Hoppas! Har nämligen bestämt mig för att fortsätta spela på min tvärflöjt, vore synd om den kunskapen rann ut i sanden. Pappa blev glad när jag berättade att jag köpt två flöjtböcker. "Det är bra, Maria! Det är sådant du ska lägga pengar på, om du nu ska lägga pengar på något!" :) Han är så go.
Nu ligger även min annons på min sopransaxofon ute på blocket, äntligen! Hoppas det ringer någon snart.

I morse gjorde jag en smoothie bestående av: 1 banan, 2 dl filmjölk, 1/2 äpple och 5 frysta björnbär. Det är bra att börja morgonen med.
Nu, efter jag varit ute i skogen, har jag ätit två ägg. Nu är jag mätt.

Inga kommentarer: