måndag 8 april 2013

Slarv! Slarv! Slarv!

...Gjorde mig och Ella iordning för promenad och jag kände mig riktigt laddad denna gången. Hade även ett ärende att göra nere i centrum så det kändes motiverande och bra att ge sig ut innan klockan 08 på morgonkvisten. Börjar traska på och kommer ca 200 meter från huset och slås av tanken "stängde jag av kaffebryggaren?.." (Jag hatar den tanken!) Jo, men det brukar jag ju göra så det gjorde jag säkert. Går några meter till och kan inte riktigt släppa det... Jag ska ju trots allt till centrum och prata med chefen och det kan ju ta lite tid och står då bryggaren på med pyttelite, om ens inget, kaffe i så kan det, om jag har extrem otur, bli en liten eldsvåda... Jag vill inte det. Så..jag tog första bästa avfart och vandrade hemåt. Smått irriterad över att kaffebryggaren TROLIGTVIS kommer stå avstängd när jag rusar in genom dörren.

Men, den här gången gjorde den inte det! Den var på.
Jag gillar inte lukten av bränt kaffe...

Inga kommentarer: