torsdag 4 april 2013

Det blir träning ikväll igen. :) En timme jympa medel får det bli. Svettttttttt!


Jag är inte hysteriskt rädd för spindlar. Men ändå, när jag i godan ro går och grejar i köket och möts av en läbbig svart (inte speciellt stor) spindel som kryper hotfullt rakt mot mig, eller för all del, mot mitt barn, så kan jag inte låta bli att bli lite stirrig och adrenalinig.  Tar flera varv av toalettpapper och blundar när jag lägger högen av papper runt denna äckliga varelse som säkert, om jag inte ingripit i rättan tid, anfallit både mor och barn. Kniper åt med tumme och pekfinger och springer till toaletten med knytet av papper och spindelmos i. Ryser och ger ifrån mig allehanda olika ljud. och spolar en, två...tre gånger för att vara säker på att odjuret är borta för alltid och inte kommer uppkrypandes nästa gång jag sitter på dass.

Så, det är mig ni ska slå om det börjar regna..

Inga kommentarer: