tisdag 1 september 2009

Tisdag 1/9 Hallå, någon som behöver mig?


Från klockan kvart i sju i morse har jag suttit vid telefonen och väntat på att någon ska ringa och fråga om jag kan komma och jobba lite. Inte en enda förskola har ringt än. Är det såhär mina dagar kommer se ut hädanefter? Kommer jag någonsin få arbeta arslet av mig, eller kommer jag få sitta på min feta röv framför datorn och vänta tills den dagen då det är dags för pension? det känns som det. Men jag hoppas verkligen att det blir en ändring snart och att folk får upp ögonen för mig. Det är nästan så jag hoppas att några drabbas av någon form av influensa... ingen farlig influensa alltså... men lite feber i alla fall.

Idag ska jag nog pallra mig till universitetet och se om jag kan förkovra mig i någon faktabok. Jag kan låtsas att jag har mycket att göra. I så fall kanske det ringer...

Inga kommentarer: