tisdag 8 september 2009

Lite duktig har jag allt varit...


När klockan närmade sig elva idag kunde jag inte sitta här inne längre. Trots snor i hela huvudet och seg hjärna ringde jag min kära fästman och bad honom komma med bilen och skjutsa mig till Arbetsförmedlingen. Jag skrev in mig där och ska snart bli kallad till ett handläggarmöte. Bra. Just nu känner jag mig väldigt vilsen och skulle göra allt för ett jobb. Erik kom med ett bra förslag att jag ska gå ut och marknadsföra mig själv på olika förskolor. Visa upp mig och säga att jag finns tillgänglig som vikarie och att jag är inskriven i vikariepoolen. Smart, Erik! (eller egentligen var det Eriks mammas förslag. Smart, Eriks mamma!)

Jag har även ringt runt till lärarförbundet och hört efter om jag är medlem. Ja, det är jag. Tur för det är där jag vill vara medlem.
Trots att jag känner mig så nedra ineffektiv, så har jag lyckats vara någorlunda effektiv ändå idag. Jag behöver känna mig duktig. Det går inte att bara sitta hemma och glo.

Imorgon hoppas jag verkligen att någon ringer mig och vill att jag ska jobba!!!

Nu ska jag göra ordning ett bubbelbad, tända ljus och massor av härlig musik. Krypa ner i badet och bara slappna av och tänka positiva tankar. Även jag kommer att ha ett fast jobb så småningom.



Visst?

Inga kommentarer: