torsdag 17 september 2009

Torsdag 17/9 kl. 07:38

Jag har verkligen inte varit någon bra bloggerska dessa dagar. Men däremot har jag arbetat! Jg får ihop rätt många dagar denna månaden och det känns jättebra. Jobbar ju även hela nästa vecka plus måndagen v.40. Det är kanon! Tänk om det håller på såhär hela hösten och vintern då har man jobbat mer än ett halvår, nästan heltid. Det vore fantastiskt!

Jag har inte skrivit någonting om sittningen i lördags. Har nog inte ens nämnt att det var sittning i lördags. Kören hade en "lära-känna-nya-medlemmar-sittning". S1, dvs min kära stämma, började festandet redan kl 16.00 på lördagseftermiddagen. Tiquila, cider, vin, chips, dipp, najs musik och lite dans hemma på Amandas vardagsrumsgolv och hela s1 var dragna redan klockan 18, då sittningen började. Najs.
Det var riktigt kul!
På sittningen blev det mera cider, vin, mat och sång. Runt 22 mådde jag som jag förtjänade, och gick hem. Pinsamt, Maria. Lägger upp lite bilder snart.

Idag ska jag jobba. Börjar 10.00 och slutar 17.00 idag. Helt ok tid! :)

Bilen stannade igår och rörde sig inte ur fläcken. Erik skulle skjutsa mig till Claratappen där jag skulle lämna blod. Jag lämnade 4 dl blod till dem och struntade i den obligatoriska smörgåsen och juicen. Tänkte att jag lika gärna kunde ta något hemma, eftersom jag skulle komma hem så snabbt.
Vi sätter oss i bilen och Erik startar...och den ger oss inte ett enda livstecken, mer än att lite lampor i bilen blinkar till. Attans!
Erik kommer på den BRILJANTA iden att jag ,som precis blivit tömd på blod och känner mig lite seg i både kropp och knopp, ska putta på den lilla bilen. Det kommer en man, som också tömt sig på blod och hjälper mig att putta. Vi springer och puttar, både mannen och jag flåsar precis som det var nära döden. Tills vi sprungit ca 50 meter och ger upp.
Mannen hade startkablar. Yey! Så vi fick igång bilen och Erik och jag åker iväg. Tills vi kommer till en korsning där vi måste sakta ner och titta efter bilar. Då lägger biljäveln av igen. Och där står vi. Nu är jag både hungrig, vääääldigt trött och har rätt så lätt till att börja stortjuta.
Det kommer en man från Eriks jobb med startkablar. Men bilen startar Icke.
Erik åkte med mannnen tillbaka till jobbet, och jag får ta bussen hem. Precis som jag skulle fått gjort om Erik inte hade skjutsat mig alls.
Tar ut mina pengar, är lagom skakig i ben och armar. För snabba ryck med huvudet gör att jag blir rejält snurrig. Går lugnt och stilla till bussen. Yes! Bussen till campus går om 5 minuter. Tur.
Har min 100-lapp i handen och går på bussen. Lägger fram pengen och tanten som kör bussen bara tittar surt på mig. Jag säger det jag alltid brukar säga, att jag ska köpa en vuxenbiljett, varpå tantajäveln säger: "Eh, ja, det förstår jag, men vi ar inte emot pengar längre!" Till saken hör den att jag väldigt sällan åker buss numera...
Jag ursäktar mig och säger att jag inte visste om detta. Nu var jag nära på att börja grina.
Tanten säger "det finns en automat där ute där du kan köpa biljett, annars får du betala 30 kr istället för 20!"
Då sa jag, med gråten i halsen och svarta ögon..." Jag betalar 30 kronor i så fall för nu vill jag hem!"
Då log hon lite och förstod nog att min dag varit lite jobbig. så hon visade mig en liten lapp där det stod om det nya betalningssystemet...


Jag somnade klockan åtta i går kväll.

Inga kommentarer: