lördag 26 september 2009

Lördag, fast ändå inte riktig lördag.

Måste bara skriva om gårdagens bravader. Igår när jag skrev bloggen innan jobbet var jag så otroligt säker på att jag började klockan 07.00. Jag åker till jobbet och går in. Det är en till kvinna där, hon som öppnat och började 06.30. Dåså, tänker jag. Jag hade rätt.
Men jag frågade för säkerhetens skull om jag skulle vara här nu, och att min tid på schemat var 07.00-16.00 "Oj, det var länge!" Sa hon då. "När vi börjar 7 jobbar vi aldrig senare än till 14.00.
Men det gör ju inte mig något, tänkte jag. Extra pengar bara, och det är positivt.
Efter en stund kommer det en till kvinna, och OCKSÅ börjar klockan sju. Helt plötsligt är vi tre personal på noll barn. Härligt. Vi kom fram till att jag nog skulle börjat klockan 07.30. Ok.
Jag går in till min avdelning och börjar duka lite inför frukost. Då kommer Lena på samma avdelning. Nu ser allt bra ut igen.
Men efter ytterligare fem minuter kommer även Ewa...
Vi kommer fram till att jag nog skulle börjat 08.30...
Ok. Men, eftersom de hade gjort fel så fick jag alltså jobba från 07.00 till 16.30. Det vill säga att jag fick ÄNNU mera pengar än om jag skulle jobbat 08.30 till 16.30
Jag kan säga att jag var trött igår kväll.

Fick en filofax av min älskling igår, så jag kan skriva upp viktiga tider. :)

Idag är det övningsdag med kören. Börjar klockan 10.00....tror jag...

Inga kommentarer: