torsdag 10 september 2009

Verkligen smart, Eriks mamma!


Igår då...
Jag bestämde mig för att samla mod att gå till förskolan som ligger precis här vid oss och säga hej. Jag kommer dit och det finns två ingångar, dvs huset är uppdelat i fyra avdelningar men på vardera sida ligger samma sorts avdelningar. Jag kommer så att jag står vid den fösta grinden som leder in mot en av avdelningarna, Stannar och tänker "jag vågar inte, vad ska jag säga?" går vidare mot nästa grind där jag verkligen bestämmer mig för att gå in. Valde även vilken av avdelningarna jag skulle gå in på "små barn, eller lite äldre barn" Jag valde småbarn.
Möter en kvinna och berättar vem jag är och vad jag gör där. Jag får sätta mig ner vid bordet och hon säger "va bra, då kanske vi kan boka in en dag redan nu?"
"ja, absolut!" säger jag.
Efter en stund kommer det in en annan kvinna som jobbar på den avdelningen och säger att hon har feber.
"ja, men! då kanske du kan jobba idag, imorgon och på fredag?" säger då hon jag blev mottagen av.
"Ja, absolut!" säger jag ...igen. Med ett, vid det här laget, ett jättebautaleende.

Tänk om jag inte hade gått igår, utan sparat detta besök till någon annan dag, eller tänk om jag gått in på en annan avdelning där de inte behövde någon.

Helt otroligt vad livet är oförutsägbart!

Inga kommentarer: