söndag 8 maj 2011


Vi, eller rättare sagt jag, har länge pratat om att vi borde städa vinden så att vi får plats med lite mer skit däruppe. Igår hade vi en mysig dag på stan, Erik och jag. När vi kom hem runt tre slängde vi oss och slocknade som ljus. Han på soffan och jag i sängen. Jag tror jag sov en halvtimme eller nåt, längre än jag brukar kunna iaf för jag var döseg när jag vaknade. Hur som helst. Då fick jag rycket. Jag gick in i lilla rummet, hämtade säckarna med vinterkläder, tog fram vindsnyckeln och knallade upp på den varma (!) vinden. Bar ut allt som fanns i den, nästan, flyttade över saker som låg i påsar/säckar till kartonger då det blir lättare att stapla. Höll väl på i två timmar drygt. Från det att vi knappt kunnat öppna vindsdörren då det nästan rasat saker över oss, till det att man faktiskt kan gå in i det lilla utrymmet och plocka fram det man behöver. Och då slängde jag ingenting! (eller ja... inte mycket i alla fall) Hurra för mig! Så nu är jag väldigt nöjd med min insats och har kommit på att om man vill ha saker gjorda är det bästa att ta tag i det själv.
Idag ska jag göra fint i lilla rummet. Städa garderoben där inne så att den inte bara används till skräp. Skräpet får plats på vinden numera :D

Jag vill mer och mer bo i hus! Tänk! Ett eget litet ställe med liten trädgård som man kan pyssla i.
Vi kollade på gårdar igår. En mark på 19 hektar vore ju nåt förstås... ... ...Eller...nääää... :D


Inga kommentarer: