torsdag 26 maj 2011

Gringubbe!


Trots begynnande huvudvärk började jag baka när jag kom hem, idag igen. Det blev både hllongrottor, kanelkakor och nån lchf-kokoskaka. Väntade på posten som förut kommit drygt efter ett, nu kom den när klockan var 17.16...bara det gjorde mig upprörd. Men blev snabbt på humör igen då mitt H&M-paket kommit. Snörade på mig skorna och gick ner till Pressbyrån för att hämta ut det. Jag visar mitt körkort samtidigt som jag säger lite försiktigt att "ja, jag har inte fått ett nytt körkort ännu och heter numera Hermansson..." (Till saken hör det att det ALLTID gått bra förut att hämta ut ändå!) Men inte nu inte. Nej nej, gubben bakom disken säger att han sannerligen inte kan lämna ut nåt paket till mig och att jag måste få ett nytt körkort innan han kan lämna paketet.
Jag känner huvudvärken börjar smyga sig på ordentligt samt att mina ögon fylls av tårar. Inte av sorg utan av vrede. (jag grinar när jag är arg...) Gubbstrutt! Jag får fram nåt mellan andningarna om att jag precis(?) gift mig och att jag inte hunnit fixa ett nytt körkort. Men Nej. Jag fick inga kläder. Jag ska ringa Shenker imorgon och be om hjälp.
Det är ju Jag! Varför skulle jag vilja ha någon annans kläder? som jag inte valt?!

Vandrade hemåt med världens huvudbang och ska nu lägga mig i soffan och se på teve...


Inga kommentarer: