måndag 30 maj 2011

Måndag och näst sista dagen på mitt jobb.




Känns lite konstigt att bara sluta sådär huxflux. När jag verkligen känt mig hemma och trivts otroligt bra med mina kollegor, och för att inte tala om barnen. Lite vemodigt men samtidigt spännande att se hur mitt nya jobb kommer vara. Säkerligen härliga kollegor och barn där också, bara det att det tar tid innan man lärt känna allt och alla. Hoppas så innerligt att detta blir det sista långvicket innan en fast tjänst.

Min cykel är borta. Vi skulle ääääntligen gå ner och laga båda cyklarna (som jag fixat punka på, båda två...) och så är min borta. Stulen. Suck.
Men har sett en otrooooligt fin hoj på Coop som jag verkligen verkligen vill ha. Kostar 5000 men är så himla fin! Röd och jättegammalmodig. Har världens skönaste handtag och världens mest obekväma saldel (men den går ju att byta ut). Jättebra cykelkorg och endast 3växlad. Helt perfekt. <3
Men det går även bra med någon annan, lite billigare modell. De kan vara bra de också. :) Cykel behöver jag i alla fall då jag i höst kommer cykla 2 mil om dagen.Yeeeha!

Gjorde LCHFbröd igår så idag körde jag igång med det igen. Har märkt att jag blir mycket snabbare mätt när jag käkar dem. Tror att det är till en viss del för att de absolut inte är speciellt gott...
Jag menar, kokosomelettsmörgosmedengnuttalinfrö i är verkligen inte speciellt upphetsande...
Men det gör minsann nytta.


Haha, just det! I lördags var vi på Bergvik och kollade runt och så gick vi förbi Resia. Vräkte då ur mig i all hast att "vi går in och kollar på sistaminuten-resa. Och förväntade mig ett "...mjaha" från min make. Men han bara "ja!".
Då tappade jag hakan! Vi beställde aldrig nån resa för det kan va svårt att få ledigt tre veckor innan semester, såklart. :D Men han var helt klart på! Så nästa gång så.
Längtar så grrrrrymt efter att åka till värmeeeeeen! sola bada och sola och bada ...

Inga kommentarer: