onsdag 25 maj 2011

Sockermonster!

Ringde återbud till att att lämna blod idag. Har ont i magen och tänkte inte sitta och dela med mig av mitt blod idag. Men på fredag satte vi en ny tid och då är jag säkerligen mitt gamla vanliga jag igen. Gick och handlade grejer till tacosen ikväll och gick sedan hem. Tvättmaskinen är färdig, diskmaskinen igång, vatten är kokat, kaffe är bryggt och nu inväntar jag bara mitt h&m-paket. Kanske att det kommer idag. Det finns en chans. Tyvärr är beställningen uppdelad i flera omgångar då vissa plagg inte kommer förens i mitten av juni osv. (det låter nu som att jag köpt MASSOR, men nej, inte massor...lagom!)
Tänkte baka bullar men jag tar mig inte för det riktigt. Plockar lite och grejar men när jag väl bestämmer mig för att ta tag i bullbaket så finns det alltid nåt i mig som kommer på nåt bättre att göra. I det här fallet var det kaffe och blogg.
I och för sig är det bra om jag avvaktar med bullbaket nån dag då jag idag är ett sockermonster och säkerligen skulle smaska i mig ett dussin bullar i ett nafs. Lika bra att vänta...
Har börjat dra ner lite på kolhydraterna (apropå kanelbullar...) Gör mina oopsiebröd och skippar kolisarna till maten. Till tacosen ikväll blir det massa sallad och bönor istället för bröd och chips.

Sen svullar jag väl i bullar om jag nu tar mig tid att baka några.

Inga kommentarer: