onsdag 25 maj 2011

Men åh.

Jag tycker att det är otroligt jobbigt att jag ska behöva koka mitt vatten. Vill jag ha kaffe, ja, då måste jag först koka vatten, låta vattnet svalna och sedan brygga mitt kaffe. Tar ju hundra år. Men, smart som jag är (och säkert alla andra Karlstabor också, så har jag förberett avsvalnat kokat vatten. Men det är inte det som är grejen. Även fast jag vet att jag har en tillbringare med vatten i kylen så irriterar det mig nåt fruktansvärt. Jag vill kunna dricka kaffe eller för all del bara ett glas vatten när jag vill,utan att jag ska behöva KOKA vattnet först.
När jag känner mig såhär grinig över detta kan jag ändå inte låta bli att skämmas en gnutta då jag verkligen beter mig som en bortskämd äcklig svensk. Vilket jag är.
Det gäller drygt en vecka att vi måste koka vattnet.
Visst kan jag väl stå ut. Men för den sakens skull behöver jag inte tycka att det är roligt!

Igår hade jag ont i huvudet och inatt förflyttades värken ner i magen. Det blåser storm ute och jag ska lämna blod idag.



Erik brukar kalla mig Lilla My. Jag förstår inte varför.
Kanske är jag, som jag förut också påstått, en gnällig fisförnäm liten surpuppa, men enligt min man så är jag bara söt :)







Inga kommentarer: