onsdag 20 oktober 2010

Lugnet sänkte sig till slut...








Här sittligger jag i soffan med datorn på magen. Njuter av att kvällen och lugnet äntligen kom. Idag har jag verkligen längtat efter kvällen. För jädrar i mig vad trött jag varit
. Ett tecken visade sig redan i morse då jag som vanligt skulle smörja in ansiktet med ansiktskräm. Tar tuben, klämmer ut lite på fingret och stryker på... lite trögare att smeta ut det än vanligt och jag minns att jag tänker " brukar det lukta mint?". Ah, tandkräm...
Det kanske är bra för påsarna under ögonen...

Jobbet har varit bra. Barnen har varit högt och lågt men på nåt sätt charmar de mig alltid.
Kom in från att ha varit på toaletten och möter en kille som är utklädd till Batman. Jag säger "Nämen, är det Batman som är här?!" ..då tar han av sig masken och säger "Nej, det är ju jag"
Tur att han berättade för jag blev lite småorolig där ett tag.

Var ute hela eftermiddagen med barnen och det är ju inte lite kallt! Hade långärmad tröja, fleecetröja, jacka, dubbla vantar, överdragsbyxor och halsduk men frös som attans ändå.
Nästan så jag ska börja med vinterjackan. Men då kommer jag frysa skitmycket när det blir minusgrader...

Beställde lite kläder från H&M idag...

Åkte iväg med E och kollade på våra bröllopsbilder efter jobbet. Det var fina bilder och vi valde ut ca 30 st som vi vill ha. Satt i två timmar hos fotografen och mitt blodsocker sjönk mer och mer. E frågade mig när vi gick därifrån om jag var hungrig. Tydligen märktes det. Vi åkte och handlade och när vi kom hem käkade vi äntligen.
Hade bestämt mig för att jag inte skulle orka ta disken och greja här hemma idag. Eller iaf låta bli disk och plock. Men det gick inte. Så nu har jag även städat lägenheten. Blev nyss klar och som sagt så sittligger jag i soffan.

Det är fotboll på teve. Stackars, stackars Erik att han är fast i det träsket. Jag lider med honom!

Inga kommentarer: