tisdag 12 oktober 2010

Har försökt rätt många gånger nu att skriva ett blogginlägg som på nåt sätt överensstämmer med mina tankar. Men ingen gång har jag kommit ens i närheten av det jag vill skriva. Det finns inga meningar just nu som beskriver vad som försegår där inne i röran och inga meningar kan heller få röran att försvinna. Nu, till råga på allt känner jag mig sjukast i världen och orkar inte slåss mot mitt författarskap mer än nödvändigt ändå. Orden är inte mina vänner för tillfället. Röran kanske inte är så rörig egentligen, men ibland skulle det vara kul att verkligen, som en riktig poet, en riktig författare, kunna sätta ord på allt som rör sig där inne mellan öronen. Jag menar lite mer finns det innanför skalet än tankar om jobb, träning och kläder...tro det eller ej...

Får väl gnugga geniknölarna och försöka massera fram lite intressanta, eller ointressanta tankar som jag kan dela med mig av. Men inte nu...det orkar varken jag eller knölen mellan axlarna.

Inga kommentarer: