fredag 15 oktober 2010

Fredag.

Det är ett underbart höstväder ute och runt kvart i åtta i morse sipprade solstrålarna in i vårat fina sovrum och bara fyllde mig med lycka och välmående. Himlen var rödaktig där solen var på väg upp. Jättefint. Nu sitter jag och tittar ut genom fönstret på alla träd som nu har alla möjliga färger på löven. Hade jag varit kry så hade jag byllsat på mig tjocktröja, vantar, halsduk och stövlar och gett mig ut på en lång promenad. Men jag får nöja mig med att vädra och kika ut genom fönstret idag. Inte fy skam det heller. Men visst hade det gjort mer nytta för själen att verkligen få vara nära hösten, och inte bara bevaka den på avstånd...

I helgen har vi övningshelg inför konserten som är nästa helg. Ska försöka vara med och sjunga så mycket som rösten pallar.

Nu är det tajm att sätta igång en film och krypa ner under täcket en stund till.

Inga kommentarer: