torsdag 4 augusti 2011

Vad var det nu?

Mina ögon kliar. Har aldrig varit allergisk mot nånting förut, men nu på senare år om somrarna så har jag riktiga jäkla besvär med ögonen. Tar ögondroppar och Clarityn, men va fan hjälper det?! Folk som ser mig måste tro att jag inte gör annat än att grina. När jag kommer till jobbet och känner att de tittar lite extra på mig med den där "åh-hon-har-gråtit-blicken" och man snabbt försöker säga att "det är allergi mot ehm... ja, vad heter nu den där blomman som blommar nu?" (såklart kommer man inte på vad åbäket heter just då heller!)...och deras blickar förvandlas till "ja-skyll- på- allergin- du-blicken" Suck!...

Gråbo, heter förövrigt växthelvetet som gör det så svårt för mig just nu.

Har cyklat 10,4 mil den här veckan och är riktigt stolt över min insats. Min rumpa däremot är lite mindre nöjd. Men jag ska införskaffa mig ett mjukt sadelskydd så blir både jag och rumpan glada!
Bra träning får jag verkligen och det märktes idag på aptiten. Blev lite rädd då jag det första jag gjorde när jag kom hem var att gå lös på nachochipsen sedan gårdagen (salt !!) En stund senare kommer gubben hem och börjar med middag och jag käkar glatt en portion... och hej och hå..nyss blev jag hungrig igen och smällde i mig en knäckemacka och en kopp te.
(detta sker inte varje dag som tur är!)

Nu är det dags för teve.



Inga kommentarer: