onsdag 24 augusti 2011

Onsdag 24/8 2011


Åkte buss för andra gången till jobbet idag. Jag överlevde. Ärligt talat så är det ingen större fara att åka till jobbet med buss. Däremot att åka hem från jobbet med buss är en större fara. Tror jag. I förrgår när jag åkte hem med buss så trodde jag att jag skulle dö. Helt säkert. Först och främst...Eftersom jag längtar efter hösten hade jag på mig lite för varma kläder för att ta emot 22 gradig värme ute på gården på jobbet. Jag och några barn satt och tryckte bakom en buske i sandlådan och byggde slott/ bakade kakor. Det finns inga fler skuggiga platser på vår gård.
sen började även en rejäl huvudvärk smyga sig på. Och till råga på det skulle jag åka bussen hem. Äh. Jag trodde helt enkelt att jag icke skulle överkeva upp till Frödingshöjd.
Men det gjorde jag ju...om än, men nöd och näppe!
Trots denna traumatiska upplevelse i förrgår så knallade jag i sakta mak iväg till busstationen även i morse. Den här gången med Alison Krauss i lurarna och även då en stickad tröja!
Jag tycker inte om att åka buss, har aldrig tyckt om att åka buss och kommer aldrig nånsin i mitt liv njuta av en busstur!
//
Slutade tidigt idag och blev faktiskt hämtad av kära maken. Vänligt vänligt vänligt!!! Jag slapp alltså åka bussen hem. Nu sitter jag här med min nya fina bärbara burk och slappnar av efter storstädningen av hemmet. Jag har lågt blodsocker, är trött som aset och känner verkligen inte för att låta bli att käka godis...
Det var dagens uppmuntrande och glada inlägg! hurra!

Inga kommentarer: