tisdag 6 juli 2010

Tisdag 6/7 2010


Igår åkte jag till jobbet på prov för att se hur det skulle gå. Har haft så otroligt ont i munnen av mitt afte* så redan vid klockan nio igår på morgonen fick jag lov att åka hemåt igen. La mig i sängen och sov HELA förmiddagen och stora delen av eftermiddagen. Blir så hängig av detta.
Kan nästan inte prata utan att det tårar sig i ögonen på mig, och äta är ännu svårare. Bestämde mig för att vara hemma idag också.

*
"Afte eller aftös stomatit är blåsor i munnen, som ser ut som vita eller vitgula små gropar i slemhinnan och är mycket ömma, vilka kan vara till besvär vid tandborstning och även vid förtäring. Blåsorna växer sakta, brister för att sedan utvecklas till ofta mycket smärtsamma sår. Den omgivande slemhinnan är inflammerad och ofta ilsket röd." (Wikipedia)


Nu till de goda nyheterna! Min klänning har ÄNTLIGEN landat och är på plats i butiken. Än så länge har hon lagt undan två likadana till mig fast med olika storlekar, och båda är mina tills dess jag bestämt mig för vilken som känns bäst! UNDERBART! Fick ont i huvudet när jag fick reda på att den kommit idag. Men jäklar så glad jag blev! Ska dit någon dag nästa vecka och prova den och spegla mig i dess glans.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Maria ! Har du också problem med afte. Jag har fått ett dundermedel jag kan rekommendera, eller har du läkemedel för de ? Kram Jenny A1

Maria- en helt vanligt ovanlig tjej. sa...

Hej!
Vad kul att "se" dig :) Nej jag har inget dundermedel, men skulle gärna ha det. Vad är det för något? Jag har bara haft på bedövningssalvor, men dessa hjälper ju inte så värst länge...
Usch, vad jobbigt att du också har!

Är allt bra?
Kram, Maria