måndag 12 juli 2010

Indisk afton.




Jag tycker verkligen om Indien på många sätt. De har jättegod mat, goda kryddor och styrka i maten. Sen tycker jag också att de har så färgglada mönster på kläder och mycket fina smycken.
Det är ett intressant och spännande land, anser jag.
Därför hade i Indisk afton igår kväll.
Och kocken, det var jag.
Det bjöds på Indisk kycklingwok Jalfrezi.
Det roliga är att det är så himla mycket olika kryddor, samt att man steker dem själva i olja först för att oljan ska få så mycket smak som möjligt.
Min blivande man åt och tyckte att det var jättegott!


Idag är det måndag. Sista jobbveckan innan semester! Så himla skönt.
Ska prova klänning, hämta ut ringen samt lämna in våra ringar, vika färdigt askar, skriva färdigt festprogram, köpa alkohol och massor av mer saker i veckan som kommer.

Inga kommentarer: