fredag 16 oktober 2009

och så hade hon tid till att tänka igen...


Var nyss ute på en lång och härlig promenad. Det duggade och blåste löv överallt, men det var skönt och jag fick som vanligt massor av filosofiska tankar som efter ett tag skrämmer skiten ur mig.
Jag gick på vägen omringad av en massa höga träd. Jag tittar upp på träden och konstaterar att jag är otroligt liten och otroligt betydelselös i denna stora värld. Jag går några meter till och kommer på att ett litet för hårt tryck med ena foten när jag går och jag kanske flyger ut i rymden. Shit! Jag var tvungen att stanna till någon minut och känna så att jag satt fast ordentligt på marken. Det gjorde jag. Men jag vågade inte provhoppa. Sen började tankarna spinna vidare och jag började fundera på ifall det kanske vore bättre att vara riktigt stor och tung för att man då har större chans att hållas kvar av dragningskraften. Men jag kom på att det inte kan vara så, eftersom att dragningskraften, dvs något som DRAR en tillbaka mot jordens skorpa måste vara väldigt mycket starkare ifall man är stor. Så det bästa är nog trots allt att vara liten och nätt...
spinn spinn spinn...runt runt runt...

Tänk om jag skulle släppa från jordens skal och fara all världens väg.. vart i hela friden skulle jag ta vägen då..? och när skulle jag sluta bry mig om vart jag är på väg?


Gick i ett område där det finns massor av snygga rikemanshus. Jäklar vilka kreationer! Sen slog det mig att man vet så lite om insidan av husen, hemmen...
Man tror ofta att i sådana stora vackra rikemanshus bor det familjer som har det bra. Sen blev jag rädd när jag tänkte på att i säkert några av dessa hus finns det familjer som har alkoholmissbruk, barnmisshandel, misshandel över huvud taget och alla möjliga hemska saker.

Jag gick därifrån och tyckte inte att husen var så nedra speciella ändå...

Inga kommentarer: