fredag 30 oktober 2009

30 Oktober 2009

Tänk att det redan är november snart. Nu är det inte långt kvar till juleljusen, pepparkaksbak, lucköppningar och vacker julesång. Jag älskar julen. Jag uppskattar tiden innan julen. Pysslet, lugnet och de mörka kvällarna.

I helgen är det alla helgons dag. Jag ska tända ett ljus för mamma och minnas henne. För tio år sedan gick hon bort. Det var på hösten, ungefär den här tiden.
Ändå tycker jag om denna tiden, och det är väl tur på sätt och vis. Så att inte mörkret blir förknippat med något hemskt och traumatiskt.
Hon vet att jag saknar henne även fast jag är lycklig nu.

Idag ska jag åka ner till stan med min underbara väninna, Mirjam. Vi ska handla årets första julklappar, äta mysig lunch och strosa runt länge på stan. Mysigt!!!

Ikväll är vi bjudna till Eriks syster med familj på fredagsmys. Man tackar.
Kul att träffa barnen. De är helt underbara, de små liven.




Inga kommentarer: