lördag 6 juni 2009

Lördag 6/6 kl. 07:12 Nationaldagen och igår var det också trevligt.

Åh vilken underbar examen. Den kommer jag allt minnas! Dagen började med att jag vaknade tidigt,som alltid, och började städa innan svärmor och svärfar kom. De skulle hjälpa mig med den kalla buffén som skulle bjudas på på kvällen.Vi fixade i ordning allt så att det bara var att plocka fram ur kylen.
Pappa, Anki, Johanna, Tommy och Daniel kom vid 13.30 hem hit. Då blev det kramkalas! Min underbara pappa!!!
Vi drack kaffe och åt hembakad tigerkaka och kolakakor. Vid 15.00 gick vi till universitetet och skildes åt för ett tag.
Vi lärarstudenter gick in i takt till "studentsången" som mina underbara körvänner så vackert sjöng för oss. Stort!
Sen lyssnade vi på olika talare och så fick vi gå fram och ta emot ett kuvert! Under hela denna ceremonin hade jag feber och mådde blä.

Sen gick vi hem allihopa, min familj och Eriks familj, och åt den goda buffén. Buffén var medelhavskyckling och potatiskaka och en stor grekisk sallad. Det var gott.
Sen öppnade jag alla paket :D
Jag fick ett jättefint smyckeskrin med fera olika lådor och fack, ett silverhalsband och pengar, av pappa och Anki.
Sen fick jag ett snyggt silverarmband av Eriks familj.
En ring fick jag av min älkling :)
och så fick jag skitsnygga efterrätt/förättsskålar av Ankis mamma och pappa :)

Efter paketöppningen åt vi Ebbes goda hallontårta och drack kaffe :)

En lång och härlig dag som jag är jättenöjd med!

Inga kommentarer: