fredag 12 november 2010

Nu bara måste jag kladda ner lite känslor och tankar här. Hinner tänka så himla mycket när jag går här hemma och donar och lyssnar på musik. Återgår till Thosten Flinck en aning... Berg frågade hur han slutade missbruka morfin, jo han stängde in sig själv i 13 dygn och avgiftade sig själv. Sen började han missbruka annat och Berg frågade igen hur han kom ur det, han svarade att han gjorde samma som första gången. Sen frågade hon honom varför han ville ta sig ur det och Thorsten svarar " ja, jag ville leva".
Som sagt, han berör mig.
Människor som är medvetna om sig själva och sina egna fel och brister tycker jag om. Nej, jag älskar dem. Någon som kan stå där helt blottad framför mig och säga att
det här är jag, det här är det du får om du väljer att tycka om mig. Jag har inte alltid gjort rätt i mitt liv, men jag är medveten om det och jag jobbar för att vara en bättre människa här och nu, liksom.
Sådana människor är underbara och återigen mänskliga.

Inga kommentarer: