tisdag 2 november 2010








Igår hade jag en skitdag. Jag var stundom en riktig häxa och stundom världens gladaste ängel. Inte på jobbet, utan hemma. Ångrar mig såklart idag. Men ibland fokuserar jag alldeles för mycket på det som inte känns bra och gör problemen mycket mycket större än vad de egentligen är. Jag har inte läst klart Kay Pollaks "att välja glädje" förövrigt, kanske kan jag skylla på det... Eller så har jag helt enkelt inte tagit åt mig det. Fast som han skriver, det är en process som måste få ta tid. Jag kommer liksom in i ett hjul där det bara cirkulerar runt dåliga tankar och då är det fanimej inte helt enkelt att tänka på det braiga. Fast å andra sidan, hur hamnar jag i hjulet från början? En liten yttepyttetöntgrej som utlöser det hela och så snurrar jag runt däri. runt runt runt. Och det går alldeles för fort för att hinna slänga sig ur i farten.
När jag tänker på det idag så känns det som en riktigt bagatell.

Människan måste nog lära sig att fokusera på det den har och inte det den saknar. Fokusera på det som gör mig glad och inte så mycket på det som gör mig ledsen och bedrövad.

Nåja.

Idag är det en sån där lång och dryg dag på jobbet. Jobbar till 18 och så träning 19.15.
Ska bli skönt att träna. Kommer säkert vara jättetrött innan, men det är så himla skönt efteråt :)
Att komma hem och duscha och göra sig kvällsfärdig, invänta maken som är på kör och bara vara tacksam för livet...

Ja, jädrar vad flummigt...
men sant om man betänker det...

Har faktiskt tagit ut tre semesterdagar till nästa vecka. Ons, tors, fre. Då ska jag åka och handla julklappar och sånt. Kanske tar en tur till Örebro. Vi får se.

Inga kommentarer: