fredag 25 juni 2010

Mmm jordgubbsfrukost.



Vaknade tidigt idag, igen. Trodde att det skulle vara blå himmel och strålande sol, men ack så jag bedrog mig... Ett grått täcke ligger över Karlstad. Såklart det gör, det är ju midsommarafton. Dagen då alla människor beger sig ut med sina picknickkorgar och dansar runt stången. Sådana dagar så SKA det vara mulet, grått och trist. Helst så ska det regna en jävla massa också.
Nej, det var ingen bitterhet ni hörde...
Nåja. Igår var hon här. Kvinnan som får mig att känna lugnet och harmonin inför bröllopet. Vi vek askar. Vi vek många askar, men har många kvar. Det blir så fina! Perfekta att ha till bordsplaceringarna. Bjöd henne sedan på ett glas rött och ost och kex. Det är hon med all sannolikhet värd!
Min frukost idag är himmelsk. Käkar ju GI annars men idag tog jag mig en liten macka som GI-experten Paulun har gjort. På den hade jag kalkon och paprika. Sen laddade jag upp med massor av jordgubbar på tallriken. Till detta en stor balja kaffe och ett glas med Proviva Mango

Idag ska Erik och jag till Ransäter och fira midsommar. Där har jag aldrig varit,men jag har hört att det är trevligt. Ska göra sallad som vi ska ta med oss dit.

Trevlig midsommar!

1 kommentar:

Mirjam sa...

Finaste bruden! Hoppas ni hade en underbar dag i Ransäter trots molnen. Snart får vi semester och då kan vi fokusera helt och fullt på de kommande festligheterna :-)