tisdag 29 juni 2010

29/6 2010. Bröllopsfeber!!!!


39 dagar kvar. Hinner jag allt?! Just nu går jag runt i en dimma och känner hur dagarna bara rusar förbi mig. Min kropp har tagit semester tre veckor i förtid och hjärnan går upp och ner längs altargången varenda jävla dag.
Idag ska vi till festlokalen tillsammans med Catering-killen. Han vill se hur det ser ut så att han kan planera hur buffén ska läggas upp och grejer. Vi ska mäta bord, Erik och jag. Det finns endast tio bord i själva "matsalen" och vi behöver åtminstone tolv... Så vi ska mäta och se om vi kan få tag i två bord någon annanstans.

Jag brukar i panik fråga min blivande make då och då ifall vi kommer hinna med allt som ska göras innan bröllopet. Han brukar då krama om mig och säga att det mesta redan är fixat. Jag försöker verkligen förstå det. Men trots listor så får jag liksom inte ihop det. Det är alldeles för stort för mig att greppa. Det är ett virrvarr av tankar och funderingar hela tiden och jag får ingen ordning på det.

Klänningen kommer nog inte. Lika bra att hitta ett par skitsnygga underkläder som matchar skorna. Kan vara en hit att komma ingåendes i.
( om det lilla problemet skulle lösa sig så skulle jag absolut känna mig lite lugnare...)

Inga kommentarer: