fredag 23 april 2010

23/4 Soliga fredag. Underbara dagar!

Jag har fått förlängt på jobbet! Nu jobbar jag fram till November istället för sista Maj. Underbart, underbart, underbart. Och inte nog med det, jag har 4 veckors BETALD semester i sommar också. Helt fantastiskt. Det har jag aldrig haft förr. Det kom inte mer lägligt än såhär. :D Semestern har jag lagt i samband med bröllopet. Kan tänka mig att det kan vara skönt att ha några veckor innan för att fixa med allt, samt någon vecka efter för att återhämta sig :)
Var hos frisören igår och hade ett litet snack om vad jag vill ha och hur och när vi ska göra allt. Kändes himla bra. Tar sminkningen där också så blir jag klar på ett och samma ställe. Har en tid redan på torsdag för blekning och klippning. Jag vill nämligen ha min naturliga hårfärg på bröllopet, dvs mörkblond fast med ljusare slingor. Detta måste vi börja med i tid, så vi börjar redan nästa vecka :D
Tydligen är det 3 brudar som ska ha håret fixat samma dag i augusti, så det lär bli trevliga timmar hos frisören den 7e :D

Det var med tunga steg och sega rörelser jag drog på mig träningskläderna och gick utanför dörren i morse. Men när jag väl börjat jogga så gick det bra. Joggade ca 2 km. Ska även ut med Erik sen ikväll också.

Börjar inte jobba förens 08.30 idag och det behövde jag. :) Stänger så det blir väl att vara kvar till 18-tiden, om inte fröldrarna är snabba och vill hem och ha fredagsmys de också :D
Sen efter springturen ska Erik och jag kalasa på räkor, aioli och vitlöksbröd!!! NAM!

Inga kommentarer: