söndag 13 december 2009

LUCIA. 2009


Sankta Lucia, ljusklara hägring.... Jag är uppe med tuppen för att se Luciamorgon som börjar på Svt nu klockan sju. Det måste alltid ses på Lucia. Jag hoppas verkligen att det är ett mysigt luciatåg med tomtar och stjärngossar. (Hoppas, hoppas!)

Igår vid niotiden på morgonen åkte Erik och jag till Örebro. Det var ett fint vinterlandskap hela vägen från Karlstad till Örebro. Frostigt och kallt :) Vi åkte till Marieberg eftersom det var hundra år sedan jag var där, och ja... det var en stor förändring! Jäklar...hur många in-och utgångar finns det? Jag skulle inte hittat ut till bilen om jag varit där själv, kan jag säga...
Sen åkte vi till farmor och farfar där vi åt god mat och umgicks. Vi bytte presenter och myste. Efter det kom systeryster med fru och hälsade på, sen åkte vi hem till dem och fikade och även där; bytte presenter!!! :D (Men, inget är öppnat, skall tilläggas!)

Grattis på födelsedagen idag, farmor!

En jättemysig dag hade vi!

Idag ska vi gå Luciatåg i Löfbergslila-arena för Sissel samt en fullsatt arena. Det blir kul! Samtidigt som vi får se Sissel-konserten gratis. :)


Men nu; Luciamorgon, lussekatt och kaffe!

Inga kommentarer: