måndag 7 december 2009

Husliga och vuxna Maria.

Numera när jag har ett heltidsjobb, när jag arbetar med det jag just utbildat mig till, när jag känner mig viktig och behövd. Just i detta nu, just idag, växte jag upp och blev vuxen. En konstig känsla har sakta spridit sig i min kropp och jag tror att det är vuxenheten som knackat på. Jag trivs och kommer trivas väldigt bra både med arbetskamrater och barn på förskolan. Att det är slitsamt i just den här barngruppen gör mig bara mer motiverad att arbeta. Idag har jag vunnit många barns förtroende och det är en av de bästa känslorna jag vet. När de tar min hand och visar att jag är ok i deras ögon, att jag är någon som de kan lita på, någon som bryr sig om dem. Jag trivs.

Även bacillerna på förskolan verkar tycka att jag är en trevlig och pålitlig person. Så, åter igen börjar en förkylning växa i näsa, huvud och hals. Vi får se vart det slutar. Förhoppningsvis slipper jag ringa mig sjuk... Vore trist.

Kom hem vid 16-tiden och sate igång en tvättmaskin. Bestämde att Erik och jag ska äta soppa ikväll. Och bakade även hallongrottor.
Är jag inte vuxen, så säg?

Inga kommentarer: