lördag 19 december 2009

19/12 2009. Jag har en inbyggd väckarklocka...


Jag vet, det är lördag. Jag skulle kunna sova hur länge jag vill, eller åtminstone fram till klockan åtta- nio sådär. Men, vid sextiden börjar det krypa i kroppen, jag vänder och vrider på mig i sängen, ögonen öppnas och jag kan inte somna om. I och för sig... så somnade jag tidigt i soffan igår, så jag har ju trots allt sovit mer än tio timmar...Till och från.
Det är helt otroligt hur trött jag är på eftermiddagarna och kvällarna. Kroppen är som gelé och jag ligger avslappnad i soffan och somnar redan runt åtta halv nio... I går kunde jag göra det med gott samvete då Erik ändå inte var hemma.

Men det är allt bra mysigt att gå upp i den mörka lägenheten om mornarna, tända stjärnan och ljusstakarna och se alla tomtar som snällt ler emot mig. Hyacinten doftar jul. jul. jul. och utanför fönstret är det gnistrande snö och kallt.

Idag är det dags att inköpa de sista klapparna, ett par varma skor till mig (Erik köpte sig ett par i förrgår), samt ingredienser till sillinläggningen! :)

Inga kommentarer: