torsdag 5 februari 2009

Torsdag 5/2 kl. 08:11

Men åååh. Alla, och jag menar verkligen ALLa. (...eller åtminstone de flesta) skaffar barn. Jag ser magar och barnvagnar överallt. Varför måste man planera allt så noga.. Jag skulle bli en jättebra mamma och jag skulle kunna ge mitt barn allt den behöver även nu. Även fast jag pluggar. Jag menar, jag är ju klar snart. Men ändå finns det ett bra samvete som säger inom mig "att det allra bästa är ju om du har jobbat i åtminstone ett halvår innan du skaffar barn, så att du kan få ut en bra föräldrapenning..." Ja, jag vet det där. Men hela min kropp längtar efter att få ha en mage, räkna veckor, handla bebiskläder, betala massa pengar för en barnvagn, inte kunna knyta skorna, få enorma sug efter något ätbart och jag längtar till och med efter att få må illa på mornarna.
Men även om jag skulle bli en bra mamma så blir jag inte det än...

Jag får öva mig på lille Edvin sålänge. Det är rätt svårt att veta hur man kan bära dem, de är så små och man är så rädd att de ska gå sönder.
ja... jag får fortsätta läsa på minsa förlossningssidoroch gravidsidor ett tag till och drömma mig bort.

Inga kommentarer: