onsdag 25 februari 2009

kl. 15:43 ångest.

Det Maria vill helst av allt i hela världen (hur punkterna står har inget att göra med när jag vill det. Jag bara vill det. Allt lika mycket!!!)

  • Få ett jobb på en förskola
  • Träffa pappa utan att vara sjuk
  • tappa några kilon
  • tjäna pengar
  • gifta mig
  • skaffa barn
  • Flytta till hus
med mera...

Ibland känns det inte som jag gör annat än att längta till framtiden. Jag glömmer bort att njuta av allt jag har just nu...men ändå... visst vore det underbart om framtiden kom snart. Jag går i en ovisshet som jag vill ta mig ur. I sommar tar jag examen och jag har ingen aning om vad som väntar. Det är inte spännande, det är bara påfrestande. Det enda jag tänker på om dagarna är hur hösten kommer se ut för mig, har jag ett jobb då? Jag vill inte ha vilket jobb som helst, jag vill vara förskollärare och inget annat. jag vill ta hand om småbarn och göra det jag är utbildad till.
Det har aldrig känts så tungt att gå i skolan som det gör nu. Mitt liv som student börja gå mot sitt slut och jag går in i en värld (förhoppningsvis) full med ansvarstaganden.
Snälla, snälla , snälla...om någon hör mig som kan göra att jag får ett jobb när jag är färdig i sommar, så kommer jag vara den personen evigt tacksam!


1 kommentar:

Fröken Becca sa...

Spännande att snart vara klar! :) Hur länge har du pluggat nu då¨?