onsdag 23 maj 2012

En jättebra dag. Känner mig lugn, sansad, glad och pigg. En perfekt dag att föda fram bebis. ... Tyvärr fungerar det väl inte riktigt så. Men kunde jag välja en dag och en tidpunkt så skulle det vara just precis nu. Idag tror jag på mig själv och min kapacitet att föda barn. Lite för varmt är det. Men jag har en långklänning som fladdrar gött när jag rör mig så det är ganska lugnt. Dödade en stor geting förut och tog det ganska lugnt även då. Gick lugnt och sansat och hämtade vår getingdödare och brände ihjäl den. Svalkade av den i toaletten och lät den upptäcka avloppet. Var hos Nina idag. Barnmorskan. Hon sa att det närmar sig. Att varje timme är en timme närmre. Jag tycker väldigt mycket om henne. Helt klart min barnmorska för livet. Synd att inte hon kan vara med under förlossningen... Har nu lagat köttfärssås så Erik har matlådor. Lite för varmt för att stå vid spisen, men vad gör man inte?

Inga kommentarer: